2011/02/10

gyertyaláng, tiszta fény

Nagyon kevés dolgot dobunk ki a kukába. Amit csak lehet szelektíven gyűjtünk, újrahasznosítunk, új funkciót/gazdát keresünk.

Nincs ez másként az elhasználódott, túlfolyt, elhalt (égésre képtelenné vált, mielőtt leégett volna) gyertyákkal sem. Rendszeresen imádkozó család lévén elég sok gyertyánk van. És elég sok maradék is. Ezeket külön kis dobozkában gyűjtjük.

A minap a nappali vitrines szekrénye került sorra a rendrakásban/egyszerűsítésben. Csoportosítottuk a mintegy 10-15 (!) liternyi ajándékba kapott tömény italt - továbbadható és maradó kategóriákba. (ötletek a felhasználásra? a megiváson kívül... )
Itt lakott a gyertyák/mécsesek/tartók jó része is. Őket is rendbe tettük. A gyertyákat megfaragtuk. A már nem újragyújtható teamécsesekből kiszedtük a viaszt. A mécsestartókat (kábé 15!) megtakarítottuk, a legjobbak a továbbajándékozható dobozba kerültek. Jól jönnek még iskolai húzós ajándékozásokkor. Néhány régi kedves gyertyatartó is előkerült. És használatba is került.

3 dobozkányi gyertyamaradék jött össze.

Délután - nem tudván mit kezdeni magammal - ki is öntöttem őket. A forma Kreatív hobbis. Kapható még igen jó minőségű fémből is. Egyre több helyen beszerezhetők, rá kell guglizni.
Sőt (és ezt sajnos csak utólag tudtam meg) akár WC-papír gurigába is önthetjük!
Ötlet: az adventi gyertyákat majd papír kéztörlő gurigájába öntöm majd (az vékonyabb henger, mint a WC-papíré) - természetesen előző évek adventi gyertyáinak maradékaiból...
 Az első formába a kék nagyobb maradékokat aprítottam és fehér olvasztott viasszal öntöttem ki. A másodikba vegyes nagyobb darabokat tettem, az is fehérrel lett kiöntve. A harmadikba belesöpörtem mindenféle apróbb-nagyobb maradékot és egy már házilag készült de bedöglött gyertya olvadékával öntöttem ki. Hogy mikor kerülnek sorra, nem tudom, mert még vagy 15 van előttük a sorban...

De legalább nem törmelékként tengetik napjaikat.

3 megjegyzés:

  1. A kanócra is van valami házi megoldásod? Mostanában mi is elég sokat "gyertyáztunk" egy tönkrement villanyvezeték miatt, és egyértelműen a nagy, vastag gyertyák váltak be, de olyan nem sok volt, viszont sok a maradék.

    VálaszTörlés
  2. rövidárubolt: felvetőfonal
    vagy valaki szövős ismerős, és tőle kunyizni 1-2 métert

    Van hobbiboltban is, a szokásos aranyárban.
    Voltak vékony eltöredezett gyertyáink, arról Zs. letördelte a viaszt és a belét félretettük kanócnak.

    VálaszTörlés
  3. Én 16Ft/m áron vettem kanócot, jó vastagot :).
    Ajánlom öntőformának a tejes és egyéb tetra-dobozokat, joghurtos poharakat (várni kell, ne legyen túl forró a viasz) és akár konzerves dobozba is önthetünk gyertyát. Ez utóbbit le kell hámozni csípőfogóval a kihűlt gyertyáról.

    VálaszTörlés